SPORT

Závodní sezona 2011 ve znamení motokár
a superrychlých speciálů

 

Oproti předchozím rokům, kdy si fanoušci zvykli vídat Dana Landu
za volantem rally auta a převážně na území Čech nebo Slovenska, přichází
s rokem 2011 výrazná změna. Závody rally si Dan zajede nejspíše pouze dva,
a to až na podzim, přičemž s velkou pravděpodobností se na jeho účast může těšit šotolinové Waldviertel rally v Rakousku.
Především však bude Dan v sezoně střídavě k vidění za volantem motokáry
v Čechách a jako pilot superrychlého speciálu v závodech na okruzích
v Británii, Holandsku, Belgii a na Slovensku.

Čeští fanoušci o Dana za volantem nepřijdou, budou se ovšem muset namísto na závody rally vypravit na některý z podniků Endurance MČR v kartingu, kde bude Dan hájit barvy teamu Praga.

  1. 23.4.-24.4. MČR Sosnová

  2. 21.5..22.5. MČR Písek

  3. 18.6.-19.6. MČR Cheb

  4. 2.7.-3.7. MČR Písek

  5. 24.9.-25.9. MČR Vysoké Mýto

Druhou a nikoli méně významnou náplní Danovy letošní sezony jsou výše avizované závody super rychlých speciálů v rámci seriálu Dutsch Challenge GT: 

  1. 7.5.-8.5. Donington (UK)

  2. 4.6.-5.6. Assen (NL)

  3. 25.6.-26.6. Spa (B)

  4. 16.7.-17.7. Zolder (B)

  5. 6.8.-7.8. Assen (NL)

  6. 20.8.-21.8. Slovakiaring (SK)

  7. 1.10.-2.10. Spa (B)

Dan bude v těchto závodech řídit slovenský supersport K1 Attack R4.

9.1.2011 - AUTOslide - Žarnovica (SK)

dan_gt_03
dan_gt_02
dan_gt_01
dan_carting_02
dan_carting_01
Výsledky 2011

Ve dnech 23. a 24. 4. se v Sosnové jel první závod letošního MČR v kartingu. Za tým Praga nestartoval jen Dan, ale také všechny 3 jeho dcery a především děvčata si ve svém prvním závodě (nejen) na motokárách vůbec nevedla špatně (viz. výsledky).

Daniel byl před startem Endurance sporně diskvalifikován v měřeném tréninku (dle zpětné týmové analýzy pravidla plastovými aplikacemi na motokáře porušena nebyla) a do závodu tak startoval z předposlední, 36. pozice. Na svém úseku dokázal i tak zabojovat a tým se nakonec propracoval až na výsledné 16. místo. 

Výsledky: http://www.timingjakoubi.com/index.php?title=2
Foto z akce od Vráti Ondráčka: http://www.fotosport.cz/akce/142-m-cr-sosnova-i-/

Víkend 7. a 8. 5. patřil supersportům a anglickému Doningtonu, prvním závodům seriálu Dutch Challenge. Podmínky byly ztíženy pravým anglickým deštivým počasím, mokrý povrch okruhu a déšť komplikovali situaci nejen méně zkušeným jezdcům. Posádka týmu Praga zde nastoupila ve složení Daniel Landa – Josef Peták a oranžový supersport slovenské výroby K1 Attack R4, pro potřeby týmu Praga pojmenovaný Attack Praga R4. V kvalifikaci si tato posádka vyjela start z osmé řady (ze 17. místa) a to i přes to, že celou kvalifikaci jel Dan bez jednoho nefunkčního válce motoru. Pro srovnání, druhá posádka týmu Race 4 Slovakia, Kvetnanský – Sedlák, v tomto typu soutěží mnohem zkušenější, startovala jen o jednu řadu výše. V samotném závodě už se ovšem Danovi tolik nedařilo, když musel v obou startech jízdu předčasně ukončit pro závadu motoru. 

dan_rally_01
dan_rally_08
dan_rally_03
dan_rally_05
dan_rally_02
dan_rally_15
dan_rally_14
dan_rally_havarie_03
dan_rally_13
dan_rally_12
dan_rally_10
dan_rally_11
dan_rally_09
dan_rally_06
dan_rally_07
dan_rally_04
dan_rally_havarie_02
dan_rally_havarie_01
Rally

 

Daniel Landa přesedlal ze závodů tahačů na rallye v roce 2001.

 Jeho současným závodním vozem je Mitsubishi Lancer Evo IX skupiny N4. Před ním jezdil v Lancerech generací VI a VII a krátce si ozkoušel Toyotu Celica GT-Four, Ford Escort RS Cosworth a Škodu Octavia WRC (vše skupina A8).

Danových spolujezdců už bylo několik. Prvním byl Jaroslav Palivec, poté s Danem strávil dlouhý čas na „sedadle smrti“ jeho kamarád MUDr. Martin Barták, který

v roce 2003 vyzkoušel vlastní kariéru v roli řidiče. Vedle Daniela se také objevil zkušený spolujezdec Jiří Malčík. Dále se v pozici Danova spolujezdce octli Jaroslav Novák, Jakub Denk, Petr Novák a Jan Škaloud, se kterým zažil těžkou havárii při Rallye Šumava v roce 2008. Výjimečnou událostí byla jízda otce se synem, když při Pražském rallysprintu 2003 usedl na sedadlo spolujezdce Danielův otec Stanislav Landa. V roce 2009 jel s Danielem Mistrovství Slovenska Josef Bartončík a v současnosti je Danovým spolujezdcem opět Jaroslav Novák. 

Výsledky
2010
  • Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
    Spolujezdec: Jaroslav Novák
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo IX

  1. Sheron Valašská Rally 26.– 27. 03.

  2. Technická závada - Onboard:  RZ4 - RZ8

  3. Mogul Šumava Rally Klatovy 16 – 18. 04.
    Transmise

  4. Rallye Český Krumlov 20 – 22. 05.
     Celkově - 8., N/4 - 3. - Onboard:  RZ5

  5. Rally Bohemia 02 – 04. 07.    
    Řízení

  6. Barum Czech Rally Zlín 27 – 29. 08.
    Technická závada

  7. Sevenoaks Rally Příbram  24 – 25. září 
     - 10. místo (N4 - 6. místo) -  Rozhovory: start - RZ3 - RZ6 - RZ11 - cíl

  8. Volný
    Spolujezdec: Jiří Baborský
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo IX

  9. Tipcars Pražský Rallysprint  3 - 4. prosince
    Únik oleje

2009
  • Mistrovství Slovenska v rallye
    Spolujezdec: Josef Bartončík
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo IX

  1. Start Autó Eger Rallye 3.- 5. dubna

  2. Celkově - 19., MSR - 4. - Onboard: RZ9

  3. Rallye Prešov 1. května
    Celkově - 6. - Onboard: RZ1

  4. Hell Energy Drink–Salgó–Gemer Rally 15. - 17. května
    Celkově - 18., MSR - 6. - Onboard: RZ9

  5. IMPA Rally Bratislava 24. - 25. července
    Odstoupil

  6. Karpackie Rajd Rzeszowski 6. - 8. srpna
    Havárie - Onboard: RZ2 - RZ7

  7. Subaru Stilcar Rally Košice 6. - 7. listopadu
    Celkově - 5. - Onboard: RZ7 - RZ9

  • Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
    Spolujezdec: Josef Bartončík
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo IX

  1. Rally Bohemia 16. - 17. října
    Celkově - 14., MMČR - 13. - Onboard: RZ1 - RZ5

2008
  • Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
    Spolujezdec: Jan Škaloud
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII

  1. Cetelem Valašská Rally 28. - 29. března
    Utržené kolo

  2. Mogul Šumava Rallye Klatovy 11. -12. dubna
    Havárie

2006
  • Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
    Spolujezdec: Petr Novák
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII

  1. Rallye Matador Tatry Púchov 28. - 30. dubna
    Odstoupil

  2. Rally Bohemia 14. - 16. července
    Celkově - 8, MMČR - 8.

  3. Horácká Rally Třebíč 15. - 16. září
    Celkově - 15., MMČR - 15.

  • Volný
    Spolujezdec: Josef Bartončík
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo IX

  1. Tipcars Pražský Rallysprint 5. - 6. listopadu

2005
  • Českomoravský pohár
    Spolujezdec: Jaroslav Novák
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII

  1. Rallye Střela 6. - 7. května
    Havárie

  2. Rallye Lužické Hory 3. - 4. července
    Celkově - 3., ČMPR - 3.

  3. Rallye Prachatice 8. - 9. července
    Havárie

  4. Rallye New Balance Rosice 9. - 10. září
    Převodovka

  5. Rallye Fulnek 30. září - 1. října
    Převodovka

  6. IC West historic Podbrdská rallye 12. listopadu
    Celkově - 3., ČMPR - 3.

  • Mezinárodní mistrovství ČR, Mistrovství Evropy
    Spolujezdec: Jaroslav Novák
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII

  1. Barum Rally Zlín 19. - 21. srpna
    Technická závada

2004
  • Mistrovství ČR ve sprintrally
    Spolujezdec: Jaroslav Novák
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII

  1. Rally Vysočina Okříšky 12. - 13. března
    Celkově - 8, MČR Spr. - 7.

  2. Autotec Rally Brno 14. - 15. května
    Spojka

  3. Impromat Rallysprint Kopná 25. - 26. června
    Motor

  4. Rally Agropa Pačejov 23. - 24. července
    Celkově - 8., MČR Spr. - 8.

  5. Miva Rallyšou Blovice 7. srpna
    Celkově - 11., MČR Spr. - 11.

  6. Böttcher Rally Vyškov 11. září
    Celkově - 11., MČR Spr. - 11.

  7. Air Design Sprintrally Česká Lípa 8. - 9. října
    Celkově - 10., MČR Spr. - 10.

  • Mezinárodní mistrovství ČR, Mistrovství Evropy
    Spolujezdec: Jakub Denk
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII

  1. Pražský Rallysprint 3. - 4. prosince
    Celkově - 35.

2003
  • Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
    Spolujezdec: Jiří Malčík
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VI

  1. Rallye Šumava Mogul 13. - 15. března
    Celkově - 12., MMČR - 12.

  2. AAA Auto Valašská Rally 18. - 19. dubna
    Celkově - 20., MMČR - 20.

  3. Seat Rallye Český Krumlov 16. - 17. května
    Celkově - 10., MMČR - 10.

  4. Auto Škoda Rally Bohemia 11. - 13. července
    Celkově - 16., MMČR - 16.

  5. Barum Rally Zlín 29. - 31. srpna
    Technická závada

  6. AAA Auto Rally Příbram 26. – 28. září 
    Celkově - 19., MMČR - 19.

  7. Horácká Rally Třebíč 23. – 25. října
    Technická závada

2002
  • Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
    Spolujezdec: Martin Barták
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VI

  1. Rallye Šumava Mogul 14. - 16. března
    Havárie

  2. XXI. Slovnaft Valašská Rally 26. - 27. dubna
    Celkově - 18., MMČR - 18.

  3. Seat Rallye Český Krumlov 17. - 18. května
    Celkově - 30., MMČR - 30.

  4. Auto Škoda Rallye Bohemia 28. - 30. června
    Celkově - 19., MMČR - 19.

  5. Barum Rally Zlín 13. - 15. září
    Celkově - 20., MMČR - 20.

  6. AAA Auto Rally Příbram 27. - 29. září
    Motor

  7. Horácká Rally Třebíč 24. – 26. října
    Motor

  • Mistrovství ČR ve sprintrally
    Spolujezdec: Martin Barták, Jiří Malčík
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VI

  1. Miva Rallyšou Blovice 21. - 22. února
    Zdravotní důvody

  2. Rallysprint Kopná 27. - 28. června
    Celkový - 22., MČR Spr. - 21.

  • Mistrovství ČR ve sprintrally
    Spolujezdec: Martin Barták
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VI

  1. Rallyšou Blovice 22. - 23. února 
    Technická závada

  • Volný
    Spolujezdec: Stanislav Landa
    Vůz: Škoda Octavia WRC

  1. Pražský rallysprint 5. - 6. prosince
    Celkově 9.

  • Volný
    Spolujezdec: Martin Barták
    Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VI

  1. Pražský rallysprint 6. - 7. prosince
    Defekt

2001
  • Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
    Spolujezdec: Martin Barták
    Vůz: Ford Escort RS Cosworth

  1. Rally Příbram 14. - 15. září
    Technická závada

  2. Horácká Rally Třebíč 26. – 27. října
    Poloosa

  • Mistrovství ČR ve sprintrally
    Spolujezdec: Jaroslav Palivec, Martin Barták
    Vůz: Toyota Celica GT-Four, Ford Escort RS Cosworth

  1. Rallyšou Blovice 23. - 24. února
    Ulomené kolo

  2. II. Horácký sprintrally Okříšky 6. - 7. dubna
    Celkově - 7., MČR Spr. - 7.

  3. Autosalon Rally Brno 26. - 27. května
    Následky havárie

  4. Rallysprint Kopná 28. - 29. září
    Celkově - 19., MČR Spr. - 19.

  5. Sprintrally Sosnová 12. - 13. října
    Celkově - 10., MČR Spr. - 10.

Truck racing

 

V roce 1998 Daniel skončil s autokrosem a přesedlal na silnější oře; stal se testovacím jezdcem Trucků.

V roce 1999 začala v týmu ProCa Holoubek ve spolupráci s Martinem Kolocem Danova první sezóna v mistrovských závodech tahačů. Danův truck bylo závodní SISU s motorem Cummins o obsahu 11000 kubických centimetrů a výkonu 1000 koní.

V první sezoně se umístil v Evropském poháru tahačů (Race Truck) na šestém místě a byl vyhlášen jako nováček roku. Ve své druhé sezóně dlouho mířil k první, po inovaci motorů konkurence ke třetí, pozici v celkovém pořadí, ale problémy

v posledních závodech ho nakonec srazily na celkové páté místo. K největším úspěchům rozhodně patřilo 1. místo na VC Rakouska – ME tahačů v roce 2000,

ale dobře si zabojoval například v roce 1999 i v Mostě, kdy nakonec po penalizaci obsadil 7 místo. V roce následujícím byl již v Mostě třetí a druhý.

 V roce 2001 Daniel přesedlal na Rallye jemuž je doposud věrný.

Výsledky

 
2000
  • Evropský pohár tahačů
    Celkově: 265 bodů, 5. místo

  1. Dijon-Prenois (F) Body: 43

  2. Valencia (E) Body: 18

  3. Misano (I) Body: 20

  4. A1-RING (A) Body: 44

  5. Nogaro (F) Body: 42

  6. Nürburgring (D) Body: 27

  7. Alastaro (FIN) Body: 18

  8. Most (CZ) Body: 39

  9. ZOLDER (B) Body: 14

  10. Jarama (E) Body: 0

dan_truck_04
dan_truck_06
dan_truck_05
dan_truck_03
dan_truck_02
dan_truck_01
Autocross

 

Danův vztah k vůni benzínu, rychlosti a umění vyrovnávat se s nečekanými situacemi prostřednictvím strojů započal již v době, kdy usedl na svůj první motocykl Suzuki dr 500, pak na druhý Yamaha xt 600 a třetí KTM lc24 a jen málo scházelo k jeho účasti v závodech motocyklových soutěžích.

Ve stopách svého otce Stanislava Landy (dvakrát mistra republiky a vicemistra Evropy v autokrosu) ale i Daniel v roce 1996 započal svou autokrosovou kariéru. Během krátké doby se z nováčka, kterého ostřílení veteráni autokrosu nebrali příliš vážně stal uznávaný soupeř. Bohužel právě závodnické začátky měly pro Daniela také jednu smutnou zkušenost, když při tréninku vylétl mimo trať a následná rotace vozu proběhla tzv. „přes boudu“.

Z okenního prostoru mu vypadla ruka na kterou auto několikráte dopadlo. Přivodil si takto těžkou zlomeninu a ve velkých bolestech strávil měsíc v nemocnici. Brzy se však plně zotavil a pokračoval v závodění. Jeho návrat do světa „Formule 1

v terénu“ byl provázen nebývalými úspěchy a vrchol jeho kariéry bylo 6. místo

v konečném hodnocení Mistrovství Evropy a zařazení se do reprezentace ČR

v Autokrosu. Z mezinárodních závodů si rád připomíná 2. místo v Německu

a 3. místo v Itálii. Poznal důvěrně všechny autokrosové dráhy v ČR a nejraději měl dráhu v Nové Pace. Autokros jezdil s Tatrou 3500, rám a koncept Hošek. Důležitým faktorem pro Danielovu autokrosovou kariéru byla pomoc a rady jeho otce, ale také kamaráda, nestora českého autokrosu, Jaroslava Hoška.

Na konci sezóny po mnoha úspěších v roce 1998 s autokrosem Daniel skončil.

dan_autocross_08
dan_autocross_05
dan_autocross_06
dan_autocross_07
dan_autocross_01
dan_autocross_02
dan_autocross_03
dan_autocross_04
  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon