SPORT
Závodní sezona 2011 ve znamení motokár
a superrychlých speciálů
Oproti předchozím rokům, kdy si fanoušci zvykli vídat Dana Landu
za volantem rally auta a převážně na území Čech nebo Slovenska, přichází
s rokem 2011 výrazná změna. Závody rally si Dan zajede nejspíše pouze dva,
a to až na podzim, přičemž s velkou pravděpodobností se na jeho účast může těšit šotolinové Waldviertel rally v Rakousku.
Především však bude Dan v sezoně střídavě k vidění za volantem motokáry
v Čechách a jako pilot superrychlého speciálu v závodech na okruzích
v Británii, Holandsku, Belgii a na Slovensku.
Čeští fanoušci o Dana za volantem nepřijdou, budou se ovšem muset namísto na závody rally vypravit na některý z podniků Endurance MČR v kartingu, kde bude Dan hájit barvy teamu Praga.
-
23.4.-24.4. MČR Sosnová
-
21.5..22.5. MČR Písek
-
18.6.-19.6. MČR Cheb
-
2.7.-3.7. MČR Písek
-
24.9.-25.9. MČR Vysoké Mýto
Druhou a nikoli méně významnou náplní Danovy letošní sezony jsou výše avizované závody super rychlých speciálů v rámci seriálu Dutsch Challenge GT:
-
7.5.-8.5. Donington (UK)
-
4.6.-5.6. Assen (NL)
-
25.6.-26.6. Spa (B)
-
16.7.-17.7. Zolder (B)
-
6.8.-7.8. Assen (NL)
-
20.8.-21.8. Slovakiaring (SK)
-
1.10.-2.10. Spa (B)
Dan bude v těchto závodech řídit slovenský supersport K1 Attack R4.
9.1.2011 - AUTOslide - Žarnovica (SK)
![]() |
---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Výsledky 2011
Ve dnech 23. a 24. 4. se v Sosnové jel první závod letošního MČR v kartingu. Za tým Praga nestartoval jen Dan, ale také všechny 3 jeho dcery a především děvčata si ve svém prvním závodě (nejen) na motokárách vůbec nevedla špatně (viz. výsledky).
Daniel byl před startem Endurance sporně diskvalifikován v měřeném tréninku (dle zpětné týmové analýzy pravidla plastovými aplikacemi na motokáře porušena nebyla) a do závodu tak startoval z předposlední, 36. pozice. Na svém úseku dokázal i tak zabojovat a tým se nakonec propracoval až na výsledné 16. místo.
Výsledky: http://www.timingjakoubi.com/index.php?title=2
Foto z akce od Vráti Ondráčka: http://www.fotosport.cz/akce/142-m-cr-sosnova-i-/
Víkend 7. a 8. 5. patřil supersportům a anglickému Doningtonu, prvním závodům seriálu Dutch Challenge. Podmínky byly ztíženy pravým anglickým deštivým počasím, mokrý povrch okruhu a déšť komplikovali situaci nejen méně zkušeným jezdcům. Posádka týmu Praga zde nastoupila ve složení Daniel Landa – Josef Peták a oranžový supersport slovenské výroby K1 Attack R4, pro potřeby týmu Praga pojmenovaný Attack Praga R4. V kvalifikaci si tato posádka vyjela start z osmé řady (ze 17. místa) a to i přes to, že celou kvalifikaci jel Dan bez jednoho nefunkčního válce motoru. Pro srovnání, druhá posádka týmu Race 4 Slovakia, Kvetnanský – Sedlák, v tomto typu soutěží mnohem zkušenější, startovala jen o jednu řadu výše. V samotném závodě už se ovšem Danovi tolik nedařilo, když musel v obou startech jízdu předčasně ukončit pro závadu motoru.
Rally
Daniel Landa přesedlal ze závodů tahačů na rallye v roce 2001.
Jeho současným závodním vozem je Mitsubishi Lancer Evo IX skupiny N4. Před ním jezdil v Lancerech generací VI a VII a krátce si ozkoušel Toyotu Celica GT-Four, Ford Escort RS Cosworth a Škodu Octavia WRC (vše skupina A8).
Danových spolujezdců už bylo několik. Prvním byl Jaroslav Palivec, poté s Danem strávil dlouhý čas na „sedadle smrti“ jeho kamarád MUDr. Martin Barták, který
v roce 2003 vyzkoušel vlastní kariéru v roli řidiče. Vedle Daniela se také objevil zkušený spolujezdec Jiří Malčík. Dále se v pozici Danova spolujezdce octli Jaroslav Novák, Jakub Denk, Petr Novák a Jan Škaloud, se kterým zažil těžkou havárii při Rallye Šumava v roce 2008. Výjimečnou událostí byla jízda otce se synem, když při Pražském rallysprintu 2003 usedl na sedadlo spolujezdce Danielův otec Stanislav Landa. V roce 2009 jel s Danielem Mistrovství Slovenska Josef Bartončík a v současnosti je Danovým spolujezdcem opět Jaroslav Novák.
Výsledky
2010
-
Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
Spolujezdec: Jaroslav Novák
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo IX
-
Sheron Valašská Rally 26.– 27. 03.
-
Technická závada - Onboard: RZ4 - RZ8
-
Mogul Šumava Rally Klatovy 16 – 18. 04.
Transmise -
Rallye Český Krumlov 20 – 22. 05.
Celkově - 8., N/4 - 3. - Onboard: RZ5 -
Rally Bohemia 02 – 04. 07.
Řízení -
Barum Czech Rally Zlín 27 – 29. 08.
Technická závada -
Sevenoaks Rally Příbram 24 – 25. září
- 10. místo (N4 - 6. místo) - Rozhovory: start - RZ3 - RZ6 - RZ11 - cíl -
Volný
Spolujezdec: Jiří Baborský
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo IX -
Tipcars Pražský Rallysprint 3 - 4. prosince
Únik oleje
2009
-
Mistrovství Slovenska v rallye
Spolujezdec: Josef Bartončík
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo IX
-
Start Autó Eger Rallye 3.- 5. dubna
-
Celkově - 19., MSR - 4. - Onboard: RZ9
-
Rallye Prešov 1. května
Celkově - 6. - Onboard: RZ1 -
Hell Energy Drink–Salgó–Gemer Rally 15. - 17. května
Celkově - 18., MSR - 6. - Onboard: RZ9 -
IMPA Rally Bratislava 24. - 25. července
Odstoupil -
Karpackie Rajd Rzeszowski 6. - 8. srpna
Havárie - Onboard: RZ2 - RZ7 -
Subaru Stilcar Rally Košice 6. - 7. listopadu
Celkově - 5. - Onboard: RZ7 - RZ9
-
Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
Spolujezdec: Josef Bartončík
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo IX
-
Rally Bohemia 16. - 17. října
Celkově - 14., MMČR - 13. - Onboard: RZ1 - RZ5
2008
-
Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
Spolujezdec: Jan Škaloud
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII
-
Cetelem Valašská Rally 28. - 29. března
Utržené kolo -
Mogul Šumava Rallye Klatovy 11. -12. dubna
Havárie
2006
-
Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
Spolujezdec: Petr Novák
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII
-
Rallye Matador Tatry Púchov 28. - 30. dubna
Odstoupil -
Rally Bohemia 14. - 16. července
Celkově - 8, MMČR - 8. -
Horácká Rally Třebíč 15. - 16. září
Celkově - 15., MMČR - 15.
-
Volný
Spolujezdec: Josef Bartončík
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo IX
-
Tipcars Pražský Rallysprint 5. - 6. listopadu
2005
-
Českomoravský pohár
Spolujezdec: Jaroslav Novák
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII
-
Rallye Střela 6. - 7. května
Havárie -
Rallye Lužické Hory 3. - 4. července
Celkově - 3., ČMPR - 3. -
Rallye Prachatice 8. - 9. července
Havárie -
Rallye New Balance Rosice 9. - 10. září
Převodovka -
Rallye Fulnek 30. září - 1. října
Převodovka -
IC West historic Podbrdská rallye 12. listopadu
Celkově - 3., ČMPR - 3.
-
Mezinárodní mistrovství ČR, Mistrovství Evropy
Spolujezdec: Jaroslav Novák
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII
-
Barum Rally Zlín 19. - 21. srpna
Technická závada
2004
-
Mistrovství ČR ve sprintrally
Spolujezdec: Jaroslav Novák
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII
-
Rally Vysočina Okříšky 12. - 13. března
Celkově - 8, MČR Spr. - 7. -
Autotec Rally Brno 14. - 15. května
Spojka -
Impromat Rallysprint Kopná 25. - 26. června
Motor -
Rally Agropa Pačejov 23. - 24. července
Celkově - 8., MČR Spr. - 8. -
Miva Rallyšou Blovice 7. srpna
Celkově - 11., MČR Spr. - 11. -
Böttcher Rally Vyškov 11. září
Celkově - 11., MČR Spr. - 11. -
Air Design Sprintrally Česká Lípa 8. - 9. října
Celkově - 10., MČR Spr. - 10.
-
Mezinárodní mistrovství ČR, Mistrovství Evropy
Spolujezdec: Jakub Denk
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VII
-
Pražský Rallysprint 3. - 4. prosince
Celkově - 35.
2003
-
Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
Spolujezdec: Jiří Malčík
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VI
-
Rallye Šumava Mogul 13. - 15. března
Celkově - 12., MMČR - 12. -
AAA Auto Valašská Rally 18. - 19. dubna
Celkově - 20., MMČR - 20. -
Seat Rallye Český Krumlov 16. - 17. května
Celkově - 10., MMČR - 10. -
Auto Škoda Rally Bohemia 11. - 13. července
Celkově - 16., MMČR - 16. -
Barum Rally Zlín 29. - 31. srpna
Technická závada -
AAA Auto Rally Příbram 26. – 28. září
Celkově - 19., MMČR - 19. -
Horácká Rally Třebíč 23. – 25. října
Technická závada
2002
-
Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
Spolujezdec: Martin Barták
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VI
-
Rallye Šumava Mogul 14. - 16. března
Havárie -
XXI. Slovnaft Valašská Rally 26. - 27. dubna
Celkově - 18., MMČR - 18. -
Seat Rallye Český Krumlov 17. - 18. května
Celkově - 30., MMČR - 30. -
Auto Škoda Rallye Bohemia 28. - 30. června
Celkově - 19., MMČR - 19. -
Barum Rally Zlín 13. - 15. září
Celkově - 20., MMČR - 20. -
AAA Auto Rally Příbram 27. - 29. září
Motor -
Horácká Rally Třebíč 24. – 26. října
Motor
-
Mistrovství ČR ve sprintrally
Spolujezdec: Martin Barták, Jiří Malčík
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VI
-
Miva Rallyšou Blovice 21. - 22. února
Zdravotní důvody -
Rallysprint Kopná 27. - 28. června
Celkový - 22., MČR Spr. - 21.
-
Mistrovství ČR ve sprintrally
Spolujezdec: Martin Barták
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VI
-
Rallyšou Blovice 22. - 23. února
Technická závada
-
Volný
Spolujezdec: Stanislav Landa
Vůz: Škoda Octavia WRC
-
Pražský rallysprint 5. - 6. prosince
Celkově 9.
-
Volný
Spolujezdec: Martin Barták
Vůz: Mitsubishi Lancer Evo VI
-
Pražský rallysprint 6. - 7. prosince
Defekt
2001
-
Mezinárodní mistrovství ČR v rallye
Spolujezdec: Martin Barták
Vůz: Ford Escort RS Cosworth
-
Rally Příbram 14. - 15. září
Technická závada -
Horácká Rally Třebíč 26. – 27. října
Poloosa
-
Mistrovství ČR ve sprintrally
Spolujezdec: Jaroslav Palivec, Martin Barták
Vůz: Toyota Celica GT-Four, Ford Escort RS Cosworth
-
Rallyšou Blovice 23. - 24. února
Ulomené kolo -
II. Horácký sprintrally Okříšky 6. - 7. dubna
Celkově - 7., MČR Spr. - 7. -
Autosalon Rally Brno 26. - 27. května
Následky havárie -
Rallysprint Kopná 28. - 29. září
Celkově - 19., MČR Spr. - 19. -
Sprintrally Sosnová 12. - 13. října
Celkově - 10., MČR Spr. - 10.
Truck racing
V roce 1998 Daniel skončil s autokrosem a přesedlal na silnější oře; stal se testovacím jezdcem Trucků.
V roce 1999 začala v týmu ProCa Holoubek ve spolupráci s Martinem Kolocem Danova první sezóna v mistrovských závodech tahačů. Danův truck bylo závodní SISU s motorem Cummins o obsahu 11000 kubických centimetrů a výkonu 1000 koní.
V první sezoně se umístil v Evropském poháru tahačů (Race Truck) na šestém místě a byl vyhlášen jako nováček roku. Ve své druhé sezóně dlouho mířil k první, po inovaci motorů konkurence ke třetí, pozici v celkovém pořadí, ale problémy
v posledních závodech ho nakonec srazily na celkové páté místo. K největším úspěchům rozhodně patřilo 1. místo na VC Rakouska – ME tahačů v roce 2000,
ale dobře si zabojoval například v roce 1999 i v Mostě, kdy nakonec po penalizaci obsadil 7 místo. V roce následujícím byl již v Mostě třetí a druhý.
V roce 2001 Daniel přesedlal na Rallye jemuž je doposud věrný.
Výsledky
2000
-
Evropský pohár tahačů
Celkově: 265 bodů, 5. místo
-
Dijon-Prenois (F) Body: 43
-
Valencia (E) Body: 18
-
Misano (I) Body: 20
-
A1-RING (A) Body: 44
-
Nogaro (F) Body: 42
-
Nürburgring (D) Body: 27
-
Alastaro (FIN) Body: 18
-
Most (CZ) Body: 39
-
ZOLDER (B) Body: 14
-
Jarama (E) Body: 0
![]() |
---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Autocross
Danův vztah k vůni benzínu, rychlosti a umění vyrovnávat se s nečekanými situacemi prostřednictvím strojů započal již v době, kdy usedl na svůj první motocykl Suzuki dr 500, pak na druhý Yamaha xt 600 a třetí KTM lc24 a jen málo scházelo k jeho účasti v závodech motocyklových soutěžích.
Ve stopách svého otce Stanislava Landy (dvakrát mistra republiky a vicemistra Evropy v autokrosu) ale i Daniel v roce 1996 započal svou autokrosovou kariéru. Během krátké doby se z nováčka, kterého ostřílení veteráni autokrosu nebrali příliš vážně stal uznávaný soupeř. Bohužel právě závodnické začátky měly pro Daniela také jednu smutnou zkušenost, když při tréninku vylétl mimo trať a následná rotace vozu proběhla tzv. „přes boudu“.
Z okenního prostoru mu vypadla ruka na kterou auto několikráte dopadlo. Přivodil si takto těžkou zlomeninu a ve velkých bolestech strávil měsíc v nemocnici. Brzy se však plně zotavil a pokračoval v závodění. Jeho návrat do světa „Formule 1
v terénu“ byl provázen nebývalými úspěchy a vrchol jeho kariéry bylo 6. místo
v konečném hodnocení Mistrovství Evropy a zařazení se do reprezentace ČR
v Autokrosu. Z mezinárodních závodů si rád připomíná 2. místo v Německu
a 3. místo v Itálii. Poznal důvěrně všechny autokrosové dráhy v ČR a nejraději měl dráhu v Nové Pace. Autokros jezdil s Tatrou 3500, rám a koncept Hošek. Důležitým faktorem pro Danielovu autokrosovou kariéru byla pomoc a rady jeho otce, ale také kamaráda, nestora českého autokrosu, Jaroslava Hoška.
Na konci sezóny po mnoha úspěších v roce 1998 s autokrosem Daniel skončil.
![]() |
---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |